CC, A.B.D.'de daha zararsız hale getiriliyor. Türkiye için sizlerin düşündüğü bir geliştirme var mı? Sağlığımız sizin için ne kadar önemli?

22 Şubat 2014

Merhaba Yusuf,

 

Ürünlerimizin uluslararası kalite standartlarında olması, tüketicilerimizin sağlığını korumak ve bize karşı güvenini sağlamak en önemli önceliğimizdir.

Coca-Cola’nın formülünde herhangi bir değişiklik kesinlikle söz konusu değildir. Ürün içeriğimizde karamel kullanılmaktadır. California Eyaleti’ne özel olarak sadece tedarikçilerimizden karamelin üretim sürecine ilişkin bir değişikliğe gitmeleri istenmiştir. 

2012 yılında ABD’nin California Eyaleti’nde, yasal regülasyonlar gereği karamel içeren ürünlerin muhteviyatındaki 4-MEI (4-Methylimidazole) maddesinin oranının fikirbirliğine varılmış   bilimsel veriye dayandırılmadan azaltılması talep edilmiştir. Bu kapsamda, California Eyaleti’ne özel olarak, tedarikçilerimizden sadece karamelin üretim sürecine ilişkin bir değişikliğe gitmeleri istenmiştir. Tüm dünyada olduğu gibi ABD’deki Coca-Cola ürünlerine rengini hala karamel vermektedir. 

4-MEI, fırınlama, ısıtma gibi pişirme işlemleri sürecinde gıdalarda doğal olarak eser miktarlarda oluşabilen bir maddedir. Bu madde fırınlanmış yiyecekler, kahve, ekmek, soya sosu, bazı biralar ve karamel gibi pek çok gıdada eser miktarlarda bulunur. 

Karamel, US Food and Drug Association (USFDA), The European Food Safety Authority (EFSA), The Food Standards Australia New Zealand (FSANZ), The WHO/FAO Joint Expert Committee on Food Additives (JECFA), Health Canada ve A National Toxicology Program (NTP)’ın bulunduğu, dünyadaki pek çok resmi otorite tarafından güvenli olarak kabul edilen bir gıda renklendiricisidir ve uzun yıllardır yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Avrupa Gıda Güvenliği Kurumu (EFSA) da, gıdalar aracılığı ile alınan 4-MEI miktarının insan sağlığına herhangi bir zarar verdiğini veya kanserojen olduğunu kabul etmemekte ve karamel ile ilgili herhangi bir kısıtlama getirmemektedir. 

Ayrıca Türk Gıda Kodeksi’ne göre de karamelin renklendirici olarak gıda ve içeceklerde kullanımı onaylıdır. 

“Merak Ettim” dediğin konuya verdiğimiz cevap aklındaki soru işaretlerini giderdi mi?
TÜM SORULAR
Diğer Sorular
merhaba, cococola RAL kodu nedir?
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> kırmızısının renk kodları şu şekildedir: R = 224 G = 0 B = 9
Marka
Konya'da "geleceğin tarımı" projesinden bahsetmişsiniz.Ayrıntı alabilir miyim?Konya'da az da olsa arazisi olan birisi olarak ilgimi çekti.
Doğa Koruma Merkezi ve Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile işbirliğinde yürüttüğümüz Geleceğin Tarımı Projesi ile tarımsal uygulamalarda sürdürülebilir arazi ve su kullanımını esas alarak, topraktaki su miktarını artırmayı hedefliyoruz. Proje, çiftçilerin iklim değişikliğiyle mücadele etmesi...
Kampanyalar
bir dahaki çekiliş nezaman 11 marttan sonra ki çekilişi merak ettim
Bir sonraki çekilişimiz 18 Mart tarihinde gerçekleştirilmiştir.
Marka
Madem colanın sırrını birtek siz biliyorsunuz neden başka şirketlerde cola üretebiliyor ?
Kolalı içecekler Türk Gıda Kodeksinin alkolsüz içecekler tebliğine uygun olarak üretilir. Tebliğe göre “su ve kendine özgü aroma maddeleri ve/veya diğer bileşenler ve/veya kafein ile şeker ilave edilerek veya edilmeden tekniğine göre üretilen ve karbondioksit ile gazlandırılmış olan içeceklere”  ...
Kampanyalar
Neden restoranlarda çok pahalı satılıyor? Bu durumdan rahatsız mısınız? Örneğin 2.5₺ olan ürün 6-7 ₺ satılıyor.
Ürünlerimizin tüketici satış fiyatları, satış noktalarımız tarafından (bakkal, market, grossmarket vb.) belirleniyor ve piyasa şartlarına göre değişiklik gösterebiliyor. Ürün maliyetlerimizi ise hammadde, paket boyutu, ambalaj gibi pek çok etken belirliyor. Bu unsurlar da piyasa şartlarına göre z...
Marka
coca cola nın neden reni eskisi gibi yeşil değil
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>’nın değişmeyen özgün rengini renklendirici karamel verir. Bu nedenle de ürümünüz karamelden gelen koyu kahverengi rengindedir.
İçerik
çekilişe pazar katıldım sonuçlar ne zaman açıklanır
Çekilişlerimiz haftalık olarak Cuma günleri düzenlenmektedir. Sonuçlarını sitemizden kontrol edebilirsiniz.
Marka
neden çok fiyatı pahalı kutusu 1 lira olmalı 2,5 2lira olmalı 1litrede 1,5 olmalı
Görüşünüzü bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz. Ürünlerimizin fiyatını belirlerken, tüketicilerimizin beklentilerini her zaman göz önünde bulunduruyoruz. Fiyatlandırma çalışmalarımızı, faaliyet gösterdiğimiz ülkenin piyasa şartlarını ve maliyetlerimizi göz önünde tuturak belirliyoruz. Amac...
Marka
Sen de “Merak Ettim” dediğin soruyu sor
Soru gönder
Kurumsal
22 Soru
Kurumsal Sorular
Kampanyalar
2950 Soru
Kampanyalar Tanımı
İçerik
4753 Soru
İçerik
Sürdürülebilirlik
65 Soru
Sürdürülebilirlik
Marka
5270 Soru
Marka