Pek çok arkadaşım günde 1-5 litre kola tüketiyor. Bunun bir bağımlılık olabileceğini düşünüyorum. sizce?

26 Ocak 2015

Merhaba Erkan,

 

Günümüzde bağımlılık terimi yiyecek ve içeceklerle ilişkili olarak sıklıkla kullanılıyor olsa da, bağımlılık esasında ciddi bir sağlık sorundur. Gıdalarda şeker ve kafeinin bağımlılık yaptığı ile ilgili görüşler olmasına rağmen kati bilimsel kanıt bulunmamaktadır. Şeker ve kafein uzun yıllardır güvenle kullanılan gıda maddeleridir.  Şeker ve kafein içeren yiyecek ve içecekler de dahil tüm gıdalar, fiziksel aktivite ile desteklenen dengeli ve yeterli beslenme düzeni içinde tüketilebilir.  Bunun yanı sıra Dünya Sağlık Örgütü’nün belirlediği keyif verici ve bağımlılık yapan maddeler arasında kafein yer almamaktadır. Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) sağlıklı yetişkinlerde 400 mg. a kadar tüketilen kafeinin metabolizma üzerinde olumsuz bir etkisi olmadığını belirterek, bu oranı makul tüketim oranı olarak kabul etmektedir.

Coca-Cola'nın bir bardağında (yaklaşık 250 ml) 24 mg kafein bulunur. Karşılaştırma yapacak olursak, aynı miktarda çayda 2, aynı miktarda kahvede ise 3 kat daha fazla kafein bulunur. Tüm ürünlerimiz, dengeli ve yeterli bir beslenme ve fiziksel aktivite düzeni içinde makul miktarlarda tüketilebilir.

 

“Merak Ettim” dediğin konuya verdiğimiz cevap aklındaki soru işaretlerini giderdi mi?
TÜM SORULAR
Diğer Sorular
Merak ettiğim şu ki neden böyle 'merak ettim' konulu bir bülten açtınız?
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> olarak “Merak Ettim” adını verdiğimiz platformu, tüketicilerimizle birebir ve şeffaf iletişim kurma yaklaşımımızın bir uzantısı olarak hayata geçirdik.
Marka
Star wars lu kola ne zaman Türkiye'ye gelicek
Cam şişeleri Kasım sonu itibariyle Migroslarda, kutuları ise Aralık ayı itibariyle Cinemaximum’da, çoklu kutuları ise BIM’de bulabilirsiniz.
Marka
Rock'n coke için hala çalışıyor musunuz veya bir gelişme var mı
Öncelikle Rock’n Coke’a olan ilginizden dolayı teşekkür ederiz. Bu yıl Rock’n Coke Müzik Festivali ile siz müzikseverlerle bir araya gelemeyecek olsak da çalışmalarımızın devam ettiğini bilmenizi isteriz.
Marka
coca cola encok hangi ülkede satılıyor
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>, en çok Amerika Birleşik Devletleri’nde satılmaktadır.
Kampanyalar
22 nisandan sonraki cekilis ne zaman
Bir sonraki çekilişimiz 29 Nisan tarihinde gerçekleştirilecektir.
Marka
önceden kolyı içerken burnumuzdan asit gelirdi güzel olurdu artık olmuyor o neden acaba ? faresını mı azalttınz ne yaptınız :D
Halk arasında asit olarak tanımlanan ve <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> da dahil gazlı içeceklere kabarcıklı etkiyi sağlayan karbondioksit gazıdır. Bu gaz maden sularında da doğal olarak bulunur. Üretim sırasında eklenen karbondioksit gazı belirlenen standartlar dahilindedir ve her zaman aynı miktarda kullanılmaktadır...
İçerik
Sloganı, müziği, sözü, senaryosu dahil bir meyve suyu reklamı fikrim var.. böyle bir başvuru yapabilir miyim ?
Öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederiz. Ancak reklamlarımızla ilgili tüm süreçleri birlikte çalıştığımız ajanslarımız yürütüyor. Dışarıdan gelen teklifleri ne yazık ki kabul edemiyoruz.
Marka
Coca-Cola Zero nun içerisinde bulunan aspartam hafıza kaybına neden oluyor mu ?
Aspartam hafıza kaybına sebep olmaz . Gıdaya tatlılık sağlayan kalorisiz veya düşük kalorili tatlandırıcılar, yüz milyonlarca insan tarafından güvenle kullanılmaktadır. Tatlandırıcılar arasında yıllardır 6000’den fazla gıdada kullanılan aspartam, en çok çalışmaya konu olan gıda katkı maddelerinde...
İçerik
Sen de “Merak Ettim” dediğin soruyu sor
Soru gönder
Kurumsal
22 Soru
Kurumsal Sorular
Kampanyalar
2950 Soru
Kampanyalar Tanımı
İçerik
4753 Soru
İçerik
Sürdürülebilirlik
65 Soru
Sürdürülebilirlik
Marka
5270 Soru
Marka