Coca Cola neden bu kadar çok bağımlılık yapıyor ?

21 Ağustos 2014

Merhaba Cemre,

 

Günümüzde bağımlılık terimi yiyecek ve içeceklerle ilişkili olarak sıklıkla kullanılıyor olsa da, bağımlılık esasında ciddi bir sağlık sorundur. Gıdalarda şeker ve kafeinin bağımlılık yaptığı ile ilgili görüşler olmasına rağmen kati bilimsel kanıt bulunmamaktadır.  Şeker ve kafein uzun yıllardır güvenle kullanılan gıda maddeleridir.  Şeker ve kafein içeren yiyecek ve içecekler de dahil tüm gıdalar, fiziksel aktivite ile desteklenen dengeli ve yeterli beslenme düzeni içinde tüketilebilir. Bunun yanı sıra Dünya Sağlık Örgütü’nün belirlediği keyif verici ve bağımlılık yapan maddeler arasında kafein yer almamaktadır. Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) sağlıklı yetişkinlerde 400 mg. a kadar tüketilen kafeinin metabolizma üzerinde olumsuz bir etkisi olmadığını belirterek, bu oranı makul tüketim oranı olarak kabul etmektedir.

 

Coca-Cola'nın bir bardağında (yaklaşık 250 ml) 24 mg kafein bulunur. Karşılaştırma yapacak olursak, aynı miktarda çayda 2, aynı miktarda kahvede ise 3 kat daha fazla kafein bulunur.

 

“Merak Ettim” dediğin konuya verdiğimiz cevap aklındaki soru işaretlerini giderdi mi?
TÜM SORULAR
Diğer Sorular
e120 nedir cocacola da var mıdır ?
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>'da E120 yani karmin (böcek) yoktur. <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>’ya kendine özgü rengini veren “renklendirici karamel”dir. <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>'da böcek olmadığını gösteren raporu aşağıda inceleyebilir aynı zamanda<a href=" http://www.coca-colaturkiye.com/merak-ettikleriniz/dogru-bilinen-yanlislar/" target="_blank"> http://www.coca-colaturkiye.com/merak-ettikleriniz/dogru-bilinen-yanlislar/</a> linkinden de detaylı bilg...
İçerik
Coca Colanın formülü saklanıyorsa başka firmalar bunu nasıl üretiyor ve her ne kadar uğraşsalar aynı tadı veremiyorlar neden
Kolalı içecek üreticileri gıda ile ilgili tebliğde belirtilen ürün özellikleri içerisinde farklı kombinasyonlarda üretim yaparak, kendi markalarını oluştururlar. Örneğin ülkemizde kolalı içecekler Türk Gıda Kodeksinin Alkolsüz İçecekler Tebliğine uygun olarak üretilir. Tebliğe göre “su ve kendine...
Kampanyalar
coca cola yı neden ayran gibi çalkalayıp içmiyoruz?
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> homojen bir yapıya sahip olduğu için çalkalama gerektiren bir ürün değildir. Ayran gibi çökelme yaşanan ürünlerde karıştırma işlemi uygulanması önerilir. Gazlı içeceklerin doğası gereği çalkalandığında sıvı halde bulunan CO2 nin gaz haline dönüşerek bulunduğu ortamdan çıkma eğilimi arta...
İçerik
Merhaba Coca-Cola'nın hisseleri neden %100 halka açık?
Şirketlerin faaliyetlerini yürütebilmesi için kaynaklara ihtiyacı vardır. Bu kaynaklar yabancı kaynak (borç yoluyla elde edilen kaynak) veya özkaynak (ortaklardan sermaye yoluyla veya faaliyetler sonucu kar yoluyla sağlanan) olabilir. Eğer özkaynak yoluyla fonlama yani senet ihraç ederek toplanac...
Kampanyalar
Coca-Cola nelerden yapılıyor?
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>’nın içerisinde su, şeker veya fruktoz-glikoz şurubu, karbondioksit, renklendirici olarak karamel, asitliği düzenleyici olarak fosforik asit, doğal aroma vericiler ve kafein bulunur.
İçerik
İsim ile satışları arttırma taktiğinizi çok başarılı buldum. Sportif Takımlara özel şişe veya kutular üretme gibi bir düşünceniz var mıdır ?
Kampanyamızı beğenmeniz bizi çok mutlu etti. Ancak şu an için ne yazık ki böyle bir planımız bulunmamaktadır.  <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> ürünlerinin üzerinde sadece isimler ve yine sevdiklerinizle paylaşmak için “annem, babam, dostum” gibi kelimeler yer almaktadır.
Marka
Takınla kol kola kampanysında 330 ml geçerli mi
Evet, <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> ve <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> Zero markalarına ait promosyonlu 1L, 1.5L, 2L ve 2.5L PET şişe ürünlerinin kapakları altında ve promosyonlu 250ml ve 330ml kutularının açma halkalarının altında yer alan kodlar kampanyamız dâhilinde geçerlidir.
Marka
Coca Cola bünyesinde çalışan en fazla mühendis türü hangisidir?
Bünyemizde farklı görevlerde çalışmakta olan endüstri mühendisleri, gıda mühendisleri, kimya mühendisleri ve makine mühendisleri bulunmaktadır.
Kampanyalar
Sen de “Merak Ettim” dediğin soruyu sor
Soru gönder
Kurumsal
22 Soru
Kurumsal Sorular
Kampanyalar
2950 Soru
Kampanyalar Tanımı
İçerik
4753 Soru
İçerik
Sürdürülebilirlik
65 Soru
Sürdürülebilirlik
Marka
5270 Soru
Marka