Aspartam ve karamal kanser yapiyor bazi ulkelerde yasaklandi burda neden uretiliyor nerelerde yasak

08 Kasım 2015

Merhaba Ebru,

 

2012 yılında ABD’nin California Eyaleti tarafından konulan regülasyonlar gereği karamel içeren ürünlerin muhteviyatındaki 4-MEI maddesinin oranının azaltılması talep edildi. 4 MEI, fırınlama, ısıtma gibi pişirme işlemleri sürecinde gıdalarda doğal olarak oluşabilen bir maddedir. Bu madde fırınlanmış yiyecekler, kahve, ekmek, soya sosu, bazı biralar ve karamel gibi pek çok gıdada eser miktarlarda bulunur. Avrupa Gıda Güvenliği Otoritesi (EFSA) karamelin ve 4 MEI’nin insan sağlığına herhangi bir zararı olmadığını onaylamakta ve kısıtlama getirmemektedir.

Sadece California Eyaleti’ne özel olarak karamel tedarikçilerimizden üretim sürecine ilişkin bir değişiklik yapmalarını istedik. Ürünlerimizin uluslararası kalite standartlarında olması ve tüketicilerimizin bize karşı güvenini sağlamak ve korumak en önemli önceliğimizdir. Ürünlerimizde kullanılan bileşenler ve kullanım miktarları Türk Gıda Kodeksi’nin ilgili mevzuatlarına uygundur. Karamel de ilgili mevzuatlara uygun olarak kullanılmıştır.

 

Aspartam ise tatlandırıcılar arasında yıllardır 6000’den fazla gıdada kullanılan, en çok çalışmaya konu olan gıda katkı maddelerinden biridir ve güvenliliğini destekleyen 200’ün üzerinde bilimsel çalışma bulunmaktadır. Aspartamın şimdiye kadar gerçekleştirilmiş en kapsamlı güvenlik değerlendirmesinin sonuçları 2013 Aralık ayında açıklanmıştır. Avrupa Gıda Güvenliği Otoritesi (EFSA) gerçekleştirdiği aspartam risk değerlendirmesinde, aspartamın tüketim açısından güvenli olduğunu, kanserde dahil olmak üzere herhangi bir sağlık sorununa neden olmadığını teyit etmiştir. Aspartamla ilgili daha detaylı bilgi edinmek isterseniz, sizin için hazırladığımız infografiği inceleyebilirsiniz.

“Merak Ettim” dediğin konuya verdiğimiz cevap aklındaki soru işaretlerini giderdi mi?
TÜM SORULAR
Diğer Sorular
Madem coca cola da etil alkol yok niye helal sertifikası almıyorsunuz bunun yüzünden onbinler kola içememekte ?
Ürünlerimizin uluslararası kalite standartlarında olması ve yerel yönetmeliklere uygunluğu kalite politikamızın temel kurallarından biridir. <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> şirketi olarak alkolsüz içecekler üretiyoruz.      Türkiye’de Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Alkolsüz İçecekler Tebliği’ne uygun olar...
İçerik
Kolaların içine böcek atıyonuz mu ?
Hayır, <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>'da böcek yoktur. <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>'ya rengini veren renklendirici karameldir.
İçerik
coca-cola ne anlama gelir?tam olarak manasını açıklarmısınız?
<span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>, 1886 yılında Eczacı Dr. John Pemberton tarafından ferahlatıcı bir içecek olarak üretilmiştir. <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>, onu üreten eczacı Dr. John Pemberton’ın muhasebecisi Frank Robinson’ın isim önerisidir. Bu öneriyi 2 C harfinin yan yana ve reklam faaliyetlerinde estetik duracağını düşünerek yapmı...
Kampanyalar
Coca cola içtiğimde dişlerim neden sızlıyor?
Bazı diş ve dişeti problemleri ısı hassasiyetine neden olabilir. <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span> gibi  soğuk içilen bir içecekten sonra böyle bir rahatsızlık yaşıyorsanız, diş hekiminize danışmanızı öneririz.
İçerik
12 tane Lol coca-cola şişesi aldım. Fakat sitede katılım koşullarını onaylama yeri onaylanmıyor acilen düzeltmenizi istiyorum
https://lol.coca-cola.com.tr websitemizde yaşanan teknik aksaklık, ilgili birimimiz tarafından çözülmüştür. Konuyu bizimle paylaşarak gösterdiğiniz iş birliği için teşekkür ederiz.
Marka
Coca colanın ilk reklam filmi nerede çekildi
Öncelikle ilginiz için teşekkür ederiz. <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>’yı tanıtım çalışmaları 1900’lü yılların başından beri devam etmektedir. O dönemde mevcut olan iletişim araçları aktif olarak kullanılmış ve pazarlama dünyasına pek çok yenilik kazandırılmıştır. 1950’li yıllardan itibaren ise TV mecrasına yönelik r...
Marka
forma 2 çekilişi ne zaman olacak
Bir sonraki forma çekilişimiz 21 Aralık’ta gerçekleştirilecektir.İlginiz için teşekkür ederiz
Marka
koka kola içeceklerin de neden soğuk içiniz uyarısı var ve bu uyarıyı yapmak zorunlumu neden ?
Ferahlatıcı bir içecek olarak tüketime sunulan <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>, en iyi tat profiline soğuk tüketildiğinde sahiptir. <span style='white-space:nowrap;'>Coca-Cola</span>'dan en mükemmel lezzetin alındığı sıcaklık 4 santigrat (4 C˚) derecedir. Bu nedenle soğuk içilmesi tavsiye edilir.
İçerik
Sen de “Merak Ettim” dediğin soruyu sor
Soru gönder
Kurumsal
22 Soru
Kurumsal Sorular
Kampanyalar
2950 Soru
Kampanyalar Tanımı
İçerik
4753 Soru
İçerik
Sürdürülebilirlik
65 Soru
Sürdürülebilirlik
Marka
5270 Soru
Marka